Meer doen met data? Maar hoe dan?

Donderdag 6 oktober 2022: Meer doen met data? Maar hoe dan?

Data Science, Big Data, Advanced Analytics… Iedereen heeft in de dagelijkse praktijk wel met data te maken en kan het knap lastig zijn om de juiste verbanden te leggen, inzichten te krijgen en daadwerkelijk kansen te herkennen. Hoe kun je meer datagedreven gaan werken? Leer van experts en ervaringsdeskundigen.

  • In het eerste deel van dit webinar gaat Max Mertens in op de potentie van data, en vooral ook de combinatie van verschillende databronnen. Hij neemt jou mee in zijn ervaringen, waarbij je ook zelf aan de slag kan gaan aan de hand van je eigen praktijksituatie.

  • In het tweede deel neemt Joyce je mee in de mogelijkheden van Customer Engagement. Welke mogelijkheden zijn er? Wat is de impact op je organisatie? Hoe maak je het meetbaar? En hoe richt je dit succesvol in? Aan de hand van een ‘centrale toetsing’ maken we inzichtelijk hoe ver je zelf bent en aan de hand van voorbeelden geeft Joyce je handvatten hoe je succesvol te werk gaat in je eigen organisatie.


Sprekers

Max Mertens

Consultant en Data Scientist
Next Learning Valley

Max is een data enthousiasteling, organisatiepsycholoog en onderwijswetenschapper i.o. Momenteel is hij werkzaam als Consultant en Data Scientist bij Next Learning Valley. In deze functie als expert learning analytics adviseert en faciliteert hij organisaties bij de implementatie en optimalisatie van processen met moderne leer- en analyse technologieën. Hij is als deskundige in xAPI en (Learning) Analytics onder andere betrokken bij het verwezenlijken van vernieuwingen in het onderwijs, het inrichten van data-ecosystemen en het meetbaar maken van het lerend vermogen.

Joyce Lopulalan

Business Manager
Future Facts (onderdeel van Conclusion)

Joyce is Business Manager bij Future Facts (onderdeel van Conclusion), een bedrijf dat organisaties niet alleen begeleidt in datagedreven werken, maar ook voorziet van de nieuwste toepassingen o.a. met Artificial Intelligence en Advanced Analytics. Joyce heeft in haar loopbaan verschillende functies binnen uitgeverijen bekleed: van marketingspecialist tot business & product development manager. Dit deed zij o.a. voor VNU Business Publications, Telegraaf Media Groep en Sp!ts. Daarna heeft Joyce haar weg vervolgd bij organisaties waar succesvolle inzet van (consumenten)data centraal stond. De rode draad? Het alom bekende buikgevoel loslaten en dat omzetten in bruikbare informatie om op basis hiervan de juiste strategische keuzes te maken.


Programma

08:45

Online 'inloop'

08:55

Welkom door programmamanager Wendy Woelders

09:00

De waarde van een gecentraliseerd data ecosysteem, door Max Mertens

Max gaat in op de impact die gerealiseerd kan worden met (leer)data en dat deze sterk afhankelijk is van de kwaliteit én bereikbaarheid van deze data. Tijdens deze sessie neemt Max je niet alleen mee in relevante databronnen, het nut, de noodzaak én de mogelijkheden van datacentralisatie, maar ook, en dat is minstens net zo belangrijk, de impact die je hiermee kunt creëren.
(tussendoor zal er een korte pauze gehouden worden)

10:30

Pauze

10:45

Stappenplan voor succesvolle customer engagement, door Joyce Lopulalan

Joyce start met een korte inventarisatie en staat stil bij de ontwikkelingen van de afgelopen jaren rondom veranderende klantinteractie. Dit heeft impact gehad voor elke branche, zeker ook de uitgeefbranche. Daarna slaat ze de brug naar het heden en de toekomst: welke mogelijkheden met nieuwe technologieën zijn er en hoe worden deze succesvol toegepast? Joyce belicht specifiek het thema ‘customer engagement’; Hoe bouw je aan sterke en duurzame relaties? Wat zijn de kritische succesfactoren en hoe richt je dit succesvol in?
(tussendoor zal er een korte pauze gehouden worden)

12:15

Plenaire afsluiting door programmamanager Wendy Woelders