Trend Update: Micro- en nanolearning

Micro- en nanolearning

Swipen, scrollen, social, video en de korte aandachtsspanne. Microlearning is bij het gevecht om aandacht van je lezer/gebruiker een populaire en krachtige vorm van online leercontent. Het zijn hapklare learning nuggets die qua tijdsbesteding minder dan 5 minuten van de ontvanger vragen. Of een ultrakort brokje van 10 of 20 seconden (= nanolearning).

Educational content, oftewel content waar mensen iets van opsteken, is geschikt voor vele toepassingen en doelgroepen: onderwijs, vakinformatie, werkplekleren, maar ook voor B2C- én B2B-portfolio’s, branded-contentproducties en leren en ontwikkelen (L&D) binnen de organisatie.

Download hier de PDF van het programma

N.B. Wil je ook bijgepraat worden over andere belangrijke technologische ontwikkelingen in media- en uitgeefland? Klik hier voor het overzicht van Trend Updates.


Sprekers

Marie-Louise Kok

digital learning specialist | programmamanager
De Mediafederatie

Als digital learning expert verzorgt Marie-Louise (internationale) leerprogramma’s bij kennisinstituut Leyden Academy en voor diverse opdrachtgevers. Ze staat echt met de ‘pumps in de modder’ en ontwikkelt content, e-learning, microlearning en blended programma’s, maar adviseert ook op het gebied van marketing en business development. Voorheen werkte Marie-Louise o.a. als Intrapreneur bij Sanoma (nu DPG Media) en daar won ze een investeringsfonds voor een learning start-up. Daarvoor werkte ze onder meer als senior uitgever bij Sdu en als business development manager bij De Telegraaf (nu Mediahuis). 


Programma

09:00

Trend Update

09:30

Optioneel: Q&A

Heb je nog vragen? Blijf nog even online en stel ze aan onze expert.

10:00

Einde Trend Update

Je ontvangt achteraf toegang tot de filmopname en enkele goede artikelen, video’s of podcasts over het onderwerp.