Trend Update: Micro- en nanolearning
Micro- en nanolearning
Swipen, scrollen, social, video en de korte aandachtsspanne. Microlearning is bij het gevecht om aandacht van je lezer/gebruiker een populaire en krachtige vorm van online leercontent. Het zijn hapklare learning nuggets die qua tijdsbesteding minder dan 5 minuten van de ontvanger vragen. Of een ultrakort brokje van 10 of 20 seconden (= nanolearning).
Educational content, oftewel content waar mensen iets van opsteken, is geschikt voor vele toepassingen en doelgroepen: onderwijs, vakinformatie, werkplekleren, maar ook voor B2C- én B2B-portfolio’s, branded-contentproducties en leren en ontwikkelen (L&D) binnen de organisatie.
Download hier de PDF van het programma.
N.B. Wil je ook bijgepraat worden over andere belangrijke technologische ontwikkelingen in media- en uitgeefland? Klik hier voor het overzicht van Trend Updates.
Sprekers
Als digital learning expert verzorgt Marie-Louise (internationale) leerprogramma’s bij kennisinstituut Leyden Academy en voor diverse opdrachtgevers. Ze staat echt met de ‘pumps in de modder’ en ontwikkelt content, e-learning, microlearning en blended programma’s, maar adviseert ook op het gebied van marketing en business development. Voorheen werkte Marie-Louise o.a. als Intrapreneur bij Sanoma (nu DPG Media) en daar won ze een investeringsfonds voor een learning start-up. Daarvoor werkte ze onder meer als senior uitgever bij Sdu en als business development manager bij De Telegraaf (nu Mediahuis).
Programma
Trend Update
Optioneel: Q&A
Heb je nog vragen? Blijf nog even online en stel ze aan onze expert.
Einde Trend Update
Je ontvangt achteraf toegang tot de filmopname en enkele goede artikelen, video’s of podcasts over het onderwerp.