Inspiratiesessie 'Future proof uitgeven'

Future proof uitgeven

Donderdag 17 oktober 2024: Inspiratiesessie 'Future proof uitgeven'

Gebruik je kennis, kunde of content voor een transitie naar een andere markt, een spin-off, branded content, een line-extension, een andere vorm of een andere doelgroep. Laat je inspireren door vakgenoten. Leer van hun praktijkervaringen en wissel kennis uit over future proof uitgeven.

Thema’s (aarzel niet om onze sprekers te bevragen):

  • Redenen voor koerswijziging c.q. new business

  • Marktonderzoek naar behoefte en haalbaarheid?

  • Wat was de verwachting en wat zijn ervaringen tot nu toe?

  • Stakeholdermanagement en teambuilding

  • Hoe ga je om met risico’s (bijvoorbeeld kannibalisatie effect)?

  • Hoe richt je de organisatie en processen in?

  • Wat ligt in het verschiet? Wat brengt de toekomst?

Download hier het programma (PDF).


Sprekers

Jorien Castelein

Algemeen directeur en oprichter
Blink

Jorien Castelein is algemeen directeur en oprichter van Blink. Blink groeide in 15 jaar uit tot een grote uitgeverij van educatieve platforms en lesmethodes in primair en voorgezet onderwijs en is werkgever van meer dan honderd experts. Jorien's missie? “Ik wil maar één ding: dat kinderen beter leren.” Ze is tevens bestuursvoorzitter van de branchevereniging Media Educatie Vak en Wetenschap (MEVW). Voorheen werkte ze onder meer als directeur Consumentenmarkt bij Malmberg en als uitgeefmanager bij ThiemeMeulenhoff.

Miranda Righarts

Head of Marketing
&C Media

Miranda Righarts is Head of Marketing bij &C Media. Als jonge zelfstandige uitgever is &C Media 7 jaar geleden opgericht vanuit de ambitie van Chantal Janzen om samen met talenten op een vernieuwende manier content te maken. Inmiddels is &C veel meer dan alleen een tijdschrift. “We verkochten Ziggo Dome en Ahoy uit met events, bestormden hitlijsten met B2C én B2B podcasts en lanceerden succesvolle product collecties. We omarmen partners en co-creators, en zij ons! Zo halen we gezamenlijk B2B doelstellingen, maar weten we tegelijk óók onze consumenten te vermaken, inspireren en raken”. Voorheen werkte Miranda onder meer op redactionele en marketingafdelingen bij Sanoma en DPG Media.


Programma

9.00

Inloop en registratie

9:15

Jorien Castelein over Blink

Het begon 15 jaar geleden met een management buy-out van magazines als o.a. Bobo, Okki en National Geographic Junior. Maar ondertussen biedt Blink educatieve platforms en lesmethodes voor primair en voorgezet onderwijs. De tijdschriften bestaan nog steeds maar deze zijn inmiddels 360° uitgebouwd. Zo zijn er succesvolle concepten ontwikkeld voor bijvoorbeeld televisie, video, apps, websites en theatervoorstellingen. Jorien zal onder meer vertellen over het ontwikkelproces van producten en diensten; in co-creatie met leraren en leerlingen, volgens de methodiek van human-centered design (een inspirerende en bewezen methodiek van Stanford University).

10.45

Pauze

11.00

Miranda Righarts over &C Media

Digitaliseren is één kant van het verhaal, maar er is meer. Meer kanalen en ook meer dan één product. Als je niet van tijdschriften houdt, kun je met &C naar een concert of een nieuwe serie bingen of shoppen. Voorbeelden: de podcast Chantal & Tina met een top 5 Spotify notering; een &C branded beauty lijn; Concert of the Year in Ziggo Dome. Miranda verdubbelde met haar team het bedrijfsresultaat en licht de keuzes toe. Tipje van de sluier: “...een belangrijke les voor ons in het afgelopen jaar was ‘Nee’ zeggen. We doen alleen dingen waar we echt in geloven.”

12.15

Eind programma