Brede coalitie tegen hogere btw

Onder het motto ‘Geen hogere btw – je belast er heel Nederland mee’ roept een brede coalitie van organisaties uit de media, cultuur, sport en horeca (waaronder de KNVB, Koninklijke Horeca Nederland, de Museumvereniging, de Popcoalitie etc.) de politiek op de voorgenomen btw-verhoging van tafel te halen. De gevolgen van deze voorgenomen verhoging zijn schadelijk voor diverse sectoren, zeker ook voor kranten, tijdschriften en boeken.

De Mediafederatie is een onderdeel van de coalitie en heeft ook meegetekend. Het brede verzet tegen de voorgenomen btw-verhoging wordt door de Mediafederatie gesteund. Op 3 juni verschenen er in vrijwel elk dagblad in Nederland, landelijk en regionaal, grote advertenties over deze actie. Meer weten zie ook www.geenhogerebtw.nl